بررسی کامیون باری آمیکو

کامیون باری آمیکو 

کامیون باری آمیکو از محصولات گروه صنعتی ارس خودرو با سابقه ی ۲۸ ساله در صنعت خودرو سازی است که در دو نوع تک محور و جفت محور روانه ی بازار ماشین های سنگین شده است. گروه آمیکو از سال ۶۸ در منطقه ی جلفای آذربایجان شرقی تاسیس و تا امروز به فعالیت خود ادامه داده است.

این گروه صنعتی در راستای حصول اطمینان از تولید محصولات با کیفیت و منطبق با استانداردهای جهانی همواره از آزمایشگاه ها و تجهیزات پیشرفته ای برای کنترل کیفیت و تست محصولات خود بهره برده است. گروه صنعتی آمیکو علاوه بر ثبت علامت استاندارد ایران بر روی تمامی محصولات خود ، با اخذ مجوز رسمی از موسسه ی استاندارد ، به عنوان همکار تایید صلاحیت شده و درزمینه ی صدور گواهی استاندارد برای سایر تولید کنندگان و خودروسازان فعالیت می کند.

کامیون آمیکو برای حمل و جابجایی موادی مثل ماسه ، شن ،سنگریزه ،نخاله های مصرفی ساختمانی و … به کار گرفته می شود و قسمت بارگیری آن به صورت پیوسته به قسمت کشنده متصل شده است. کامیون های باری آمیکو در کنار کیفیت مطلوب و دارا بودن استانداردهای لازم از لحاظ رقابت قیمتی نیز از دیگر محصولات پیشی گرفته اند. گروه خودروسازی ارس خودرو ( آمیکو ) با عرضه ی محصولات با کیفیت و استاندارد با قیمت مقرون به صرفه توانسته بخش بزرگی از فروش بازار ماشین های سنگین را به خود اختصاص دهد.

کامیون باری آمیکو تک محور با نام تجاری ۱۹۲۹ D و کامیون باری آمیکو جفت محور با نام تجاری ۲۶۳۱ C در بازار خرید و فروش می شوند که تا حدودی مشخصات فنی مشابهی دارند. کامیون باری آمیکو تک محور دارای حداکثر قدرت موتور ۲۹۰ اسب بخار است این در حالی است که کامیون باری آمیکو جفت محور با حداکثر قدرت موتور ۳۳۶ اسب بخار با قدرت بیشتری پا به عرصه ی حمل و نقل باری گذاشته است.از سوی دیگر ، در مورد گشتاورباید گفت که نیز کامیون باری آمیکو جفت محور قدرتمند تر ظاهر شده است و حداکثر گشتاور آن ۱۳۵۰ نیوتون متر است، حداکثر گشتاور کامیون باری آمیکو تک محور ۱۲۸۰ نیوتون متر است.

دیگر وجه تمایز میان این دو کامیون باری آمیکو نوع گیربکس آنها می باشد که در کامیون آمیکو تک محور از نوع هیدرولیک و در کامیون آمیکو جفت محور از نوع سنکرونیزه هیدرولیک است. از نظر تفاوت در ابعاد نیز فاصله ی دو محور در کامیون باری آمیکو جفت محور ۳۹۰ سانتی متر و در کامیون باری آمیکو تک محور ۴۰۰ سانتی متر است، طول کامیون باری جفت محور ۸۶۰ سانتی متر و طول کامیون باری تک محور ۶۸۶ سانتی متر است، در مورد وزن نیز در کامیون باری آمیکو جفت محور وزن خودرو با بار ۲۶+۲ تن ، و در کامیون باری تک محور ۱۹+۲ تن می باشد. دیگر تفاوت این دو کامیون باری در تعداد چرخ ها است، که در کامیون تک محور ۶+۱ و در کامیون جفت محور آمیکو ۱۰+۱ است.

 

مشخات فنی مشترک در کامیون باری آمیکو تک محور ( ۱۹۲۹-D ) و کامیون باری آمیکو جفت محور (M2631-C)

موتور کامیون باری آمیکو 

  • ۶ سیلندر، خطی، آب خنک، توربو شارژ و اینترکولر ( یورو II )
    حجم محفظه ی احتراق : ۹۷۲۶ سی سی

 

  • کلاچ
    تک صفحه ای خشک با فنر دیافراگمی
    هیدرولیک به کمک هوای فشرده

 

  • گیربکس کامیون باری آمیکو  تک محور
    هیدرولیک به کمک هوای فشرده ۱۰ دنده ( ۹+۱)
    گیربکس جفت محور
    سنکرونیزه هیدرولیک به کمک هوای فشرده ۱۰ دنده (۹+۱)

 

  • نسبت دنده ها در هر دو کامیون باری
    جلو : ۱۲/۴۲, ۸/۲۶, ۶/۰۸, ۴/۵۳, ۳/۳۶, ۲/۴۷, ۱/۸۱, ۱/۳۵, ۱/۰۰
    عقب : ۱۲/۹۹
  • اکسل
    جلو : یک تکه صلب
    عقب : مرکزی با کاهنده سر توپی ها

 

  • تعلیق
    جلو : فنر پارابولیک + میل موج گیر + کمک فنر تلسکو‍‍‍‍‍پی
    عقب : فنر تخت فولادی چند لایه + میل موج گیر + کمک فنر تلسکوپی

 

  • شاسی
    نردبانی دو لایه طبقه بندی شده

 

  • فرمان
    ZF 88411
    تمام هیدرولیک

 

  • ترمزها
    سرویس
    هوای فشرده بر کاسه چرخ ها به صورت دوبل + ABS
    پارک : انرژی فنر , با کمک هوای فشرده
    ترمز کمکی ۱ : خفه کن لوله اگزوز
    ترمز کمکی ۲ : کنترل ورودی هوای سوپاپ ها

 

کابین کامیون باری آمیکو
تمام فولادی ، تاشو به جلو، دارای صندلی پنوماتیک قابل تنظیم ، اتاق دو جداره و ایزوله شده ، دارای تخت خواب ، دارای کمربند ایمنی ،جعبه بزرگ زیر تخت خواب جهت استفاده های مختلف ، قفل مرکزی ، شیشه بالابر برقی ، دارای ۴ عدد آینه و گرم کن آینه ، CD و رادیو ، سیستم گرمایش و سرمایش ، تاخوگراف و بخاری درجا .

برق کامیون باری آمیکو 
باطری : ۲۴ ولت . ۳۲۰ آمپر ساعت
استارتر : ۲۴ ولت . ۶/۲ کیلو وات
دینام : ۲/۲ کیلو وات

ابعاد مشترک درهر دو کامیون باری آمیکو
عرض : ۲۵۰ سانتی متر
ارتفاع : ۳۱۵ سانتی متر

قابلیت ها
ظرفیت باک : ۳۲۰ لیتر
حداکثر صعود : ۳۸ ٪
شعاع گردش : حدود ۷/۵ متر
حداکثر سرعت : ۱۰۰ کیلومتر در ساعت

 

 

برای اطلاع از فروش اقساطی کامیون آمیکو به روی لینک کلیک کنید.