حضور اولین کامیون های سنگین در معادن کشور

گروه صنعتی ارس خودرو دیزل فعالیت خود را در زمینه خودرو سازی آغاز کرد و با پیش از یک دهه  فعالیت تولیدی د رزمینه انواع خودروهای تجاری و کار از اول سال ۱۳۹۶ اقدام به تولید دو نوع وانت دوکابین و تک کابین یورو ۵ با استانداردهای ۸۸ گانه روز اروپا کرده که از نظر کارائی و کیفیت و ایمنی ، قابل مقایسه با پیکاپ‌های ژاپنی موجود در بازار ایران است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به مقرون به صرفه بودن و کیفیت آنها نسبت به رقبای موجور اروپایی بازار حمل ونقل جاده ای جایگزین خودروی ژاپنی موجود در ایران شود و تست‌های عملیاتی که توسط بعضی از ارگان‌ها و سازمان‌های مصرف کننده این نوع پیکاپ‌ها در ایران انجام گرفته نشان از قابل رقابت بودن و جایگزین شدن پیکاپ‌های آمیکو با ژاپنی‌های موجود در ایران خواهد بود.

 

صادقیان که در کارنامه درخشان خود مدیرعاملی شرکت‌های بنیان دیزل و ایران خودرو تبریز را دارد که به تازگی عنوان مدیرعامل جدید شرکت ارس خودرو دیزل انتخاب شده است  (آمیکو) در نشت خبری خود گفت: شرکت صنعتی ارس خودرو با توجه به  نیاز صنایع و معادن کشور تولید انبوه انواع پیکاپ و برنامه تولید کامیون‌های دام تراک به ظرفیت ۷۰ تن الی ۱۰۰ تن را در خطوط تولید قرار داده است و تا پایان سال، محصول جدید از این نوع کامیون‌های فوق سنگین روانه بازار متقاضی کشور خواهد شد.

 

شرکت صنعتی آذر موتور در ۳۲ کشور جهان با نام برند ملی آمیکو ثبت شده و حدود سه دهه پیش فعالیت خود را در صنعت خودرو (تراکتور و موتورسیکلت) شروع کرده و در تولید موتورسیکلت‌ جزو یکی از برترین ها بوده و از ده سال پیش رسما تولید انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در کلاس کامیونت، کامیون و کشنده را آغاز کرد است  که تاکنون حدود ۳۰ هزار دستگاه خودرو به بازارهای داخل و خارج عرضه کرده است.

 

گروه صنعتی آمیکو اجزای اصلی خودروها را به روش مهندسی خرید و با دقت تمام از برندهای معروف قطعه ساز دنیا تدارک دیده و محصولات خود را به بازار عرضه می کند. به همین منظورحتی یک مورد تصادف، به دلیل عدم ایمنی یا به کار بردن قطعات بی‌کیفیت در سامانه تصادفات پلیس کشور برای محصولات آمیکو ثبت نشده است. پیکاپ آمیکو به دلیل کیفیت بالای قطعات استانداردهای ۸۸ گانه ایمنی آلایندگی  روز اروپا را از موسسه TUV آلمان اخذ کند این در صورتی است که در چین همه تولیدکنندگان پیکاپ‌ موظف هستند فقط ۵۵ نوع استاندارد CCC چین را اخذ کنند.

 

در نتیجه پیکاپ‌های آمیکو قابل صدور به اتحادیه اروپا هستند، این در حالی است که تاکنون هیچ خودرویی ‌در ایران نتوانسته است استانداردهای ۸۸ گانه را اخذ کند اما‌ تمامی‌پیکاپ‌های مونتاژ ایران و حتی پیکاپ‌های وارداتی از ژا‌پن نیز تاکنون فقط دارای استانداردهای ۵۵ گانه هستند.پیکاپ آمیکو مجهز به سیستم و تجهیزات پیشرفته سوخت رسانی CNG بوده این صورتی است که تاکنون هیچ پیکا‌‌پ ‌دوگانه سوزی (CNG) به بازارهای چین عرضه نشده است و توانسته این پیکاپ برتر در این رابطه گواهینامه اصلی از مؤسسه TUV دریافت کرده.

 

هیچ یک از ‌پیکا‌پ‌های چینی و حتی ژاپنی به قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکی مجهز نیستند (Diff. Look) و تنها ‌‌پیکاپ‌های آمریکایی مثل فورد و شورلت و در ایران نیز ‌پیکاپ آمیکو، به این نوع قفل دیفرانسیل ساخت آمریکا تجهیز شده ‌است.جهت امنیت و ایمنی بیشتر سرنشینان، شاسی پیکاپ‌های‌ آمیکو همانند اتومبیل‌های پیشرفته اروپایی در تصادف‌های شاخ به شاخ در قسمت جلو به چهار مرحله ضربه گیر مجهز شده که پیکاپ‌های چینی و ژاپنی‌های موجود در بازار از این تکنولوژی بی‌بهره هستند.

 

پیکاپ تولید آمیکو مجهز به استاندارد یورو ۵ و قابل ترفیع به یورو ۶ تولید و عرضه بازر شده است اما پیکاپ وانت های موجود در بازار خودرو ایران برند چینی وارداتی و مونتاژ شده و مجهز شده بر اساس استاندارد یورو ۴ هستند.ارس خودرو دیزل ادعا دارد که در انتخاب کیفیت قطعات متشکله، دقت و مهارت بسیاری به منظور افزایش کیفیت اعمال شده و از بهترین قطعه‌سازان معروف جهان و به روز ترین فناوری و تکنولوژی های روز اروپا و دنیا تولید شده اند.

 

پیکاپ آمیکو با در برداشتن تمامی تجهیزات و امکانات رفاهی استاندارد و با داشتن مجموعه ای از آپشن ها از نظر راحتی، نرمی، بزرگ بودن فضای داخل کابین و بزرگ بودن اتاق بار، آسایش بهتر و بیشتری را نسبت به پیکاپ‌های ژاپنی موجود در بازار برای سرنشینان مهیا می‌سازد و آرامش خاطربیشتری را برای سرنشینان خود مهیا می کند.

 

برای اطلاع از قیمت پیکاپ آمیکو به روی لینک کلیک کنید.