مقایسه کامیونت آمیکو و سایر کامیونت‌ها

در زمینه تولید و عرضه خودروهای سنگین، تولیدکنندگان بسیاری در داخل کشور با محصولات متفاوتی در حال فعالیت هستند که هریک با ویژگی‌های منحصر بفرد، طرفداران مخصوص به خود را دارند و از طرفی انواع کامیونت‌ها با تناژهای باری مختلف توانسته‌اند جایگزین وانت بارها شوند و توجه خریداران خودروهای نیمه سنگین را به خود جلب کنند. تنوع بالا در میان کامیونت‌ها خریداران را به هنگام خرید سردرگم می‌کند که ما در اینجا به بررسی ویژگی‌های کامیونت آمیکو با سایر کامیونت‌های موجود در بازار پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

کامیونت‌های ایسوزو، فاو، الوند و کامیونت شیلر معروف ترین و پرفروش ترین کامیونت‌های موجود در بازار هستند که با قدرت بالا در حمل انواع کالا، سال‌های زیادی است توانسته‌اند جز پرفروش‌ترین های صنعت خودرو باشند.
و در مقابل کامیونت آمیکو می‌باشد که محصول شرکت داخلی آمیکو بوده است و با طراحی خاص و ویژگی های بسیار توانسته جایگزین خوبی برای نیسان وانت باشد؛ همچنین از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به وجود انواع صفر کیلومتر آن در بازار اشاره کرد که آمار خرید و فروش بالایی را در بازار خودروهای نیمه سنگین به خود اختصاص داده است.

به هنگام خرید کامیونت نکاتی می‌بایست مورد بررسی قرار گیرند که این نکات به شرح زیر هستند:

  • اولین و مهم‌ترین نکته ای که پیش از هر مسئله‌ای باید به آن توجه شود، قیمت کامیونت می‌باشد؛ واضح است که کامیونت‌‎های اروپایی قیمت بالاتری دارند بنابراین توصیه می‌شود کامیونت‌های تولید داخلی بهترین گزینه جهت خرید بشمار می‌‌روند.
  • نکته‌ای که می‌بایست به هنگام خرید کامیونت موردتوجه قرار گیرد، تامین گسترده قطعات یدکی کامیون و سهولت در دسترسی به آن می‌باشد که لازم است قطعات یدکی کامیون به راحتی توسط کارخانه تولیدکننده در سراسر کشور تامین گردد.
  • وجود نمایندگی فروش کامیون، فروش قطعات و تعمیرات کامیون در سراسر کشور نیز مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود.
  • پس از موارد بالا مسئله‌ی دیگری که اهمیت بالایی دارد، دوام و مقاومت کامیونت می‌باشد.
  • سهولت در تعمیر کامیونت و به اصطلاح عامیانه خوش تعمیر بودن آن نیز اهمیت دارد.
  • زیبایی ظاهری کامیونت و طراحی داخلی کابین آن نیز می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.
  • به هنگام خرید کامیونت، به نرم بودن فنربندی خودرو نیز باید توجه شود بطوریکه لازم است اتومبیل‌های ۵ تن و یا ۶ تن همانند یک خودروی سواری سبک، نرم و راحت باشد.
  • لذا باتوجه به تمامی موارد بالا لازم به ذکر است که کامیونت‌های تولید خارجی تنها نام آن کمپانی را به یدک می‌کشند و قطعات آن‌ها از چین تامین می‌شود.

    بنابراین کامیونت آمیکو باتوجه به ویژگی‌ها و آپشن‌های گسترده، در میان کامیونت‌های موجود در بازار قیمت مناسب‌تری دارند و علاوه بر آن تعمیرات و تامین قطعات آن نیز به سهولت صورت می‌گیرد و این شرکت خودروساز دارای نمایندگی‌های فروش، تامین قطعات و تعمیرات در سراسر کشور می‌باشد.