مقایسه کامیونت آمیکو و ایسوزو

کامیونت‌ها با تناژ باری و ابعاد متوسط به عنوان نبض صنعت حمل و نقل به شمار می‌روند بطوریکه با سایز متوسط، بهترین و کارآمدترین گزینه برای حمل و نقل در شهرهای بزرگ و پرتردد هستند. از اینرو تمامی تولیدکنندگان خودرو در سبد محصولات خود حداقل یک کامیونت را دارند. تنوع کامیونت‌ها با تناژهای باری و برند متفاوت در کشور، خرید کامیونتی کارآمد، با قیمت مناسب و کیفیت بالا را برای خریداران دشوار کرده است. به دنبال این امر ما به مقایسه دو نوع از کامیونت‌های پرفروش در کشور با عنوان کامیونت ۶ تن آمیکو و کامیونت ۶ تن ایسوزو خواهیم پرداخت.

معرفی شرکت ایسوزو

شرکت ایسوزو یکی از شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور ژاپن است که در زمینه طراحی و تولید انواع خودروهای سبک، سنگین و نیمه سنگین فعالیت می‌کند. این خودروساز ژاپنی به واسطه تولید کامیونت‌های با کیفیت و قدرتمند به محبوبیت بالایی در بین مردم دست یافته است. شرکت بهمن دیزل یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه بهمن است که به عنوان نماینده انحصاری ایسوزو در کشور فعالیت می‌کند و عرضه انواع محصولات ایسوزو را بر عهده دارد.

معرفی کامیونت ایسوزو 

کامیونت ایسوزو 6 تن

شرکت ایسوزو به واسطه تولید کامیونت‌ در تناژهای باری ۵ تن، ۶ تن و ۸ تن به شهرت بسیاری در میان کامیون‌داران دست یافته است و لازم به ذکر است که کامیونت ۶ تن ایسوزو یکی از محصولات موفق ایسوزو است که به طور گسترده برای جا به جایی بار در سطح شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر دلایلی که موجب محبوبیت کامیونت‌های ایسوزو در بازار شده است، می‌توان به دوام و طول عمر بالا آن‌ها اشاره کرد. به طوریکه کامیونت‌‎های دست دوم ایسوزو نیز طرفداران مخصوص به خود را دارند و بخشی از معاملات بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

مشخصات فنی کامیونت ۶ تن ایسوزو

  • موتور: ۴ سیلندر خطی سوپاپ بالا به حجم ۵۱۹۳ متر مکعب
  • کلاچ تک صفحه‌ای خشک با فنر دیافراگمی هیدرولیک
  • سیستم فرمان: فرمان ساچمه گردان هیدرولیکی
  • نوع شاسی نردبانی
  • ترمز دو مداره کاسه‌ای هیدرولیکی
  • ظرفیت باک: ۱۰۰ لیتر
  • مجهز به قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، سیستم تهویه مطبوع، بخاری و کولر اتوماتیک و …

معرفی شرکت آمیکو

آمیکو، شرکت خودروساز داخلی است که در زمینه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در کشور فعالیت می‌کند. شرکت آمیکو با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و تکنولوژی‌های روز دنیا توانسته است در سال‌های فعالیت خود خودروهایی با کیفیت و ظاهری اروپایی تولید نماید. لذا در این رابطه لازم به ذکر است که محصولات شرکت آمیکو در مقایسه با سایر رقبای خود از ایمنی و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

شرکت آمیکو، کامیونت‌هایی در تناژ باری ۵٫۲ و ۶ تن تولید و روانه بازار نموده است که با قیمت مناسب و مقرون به صرفه، ایمنی بالا و ارائه خدمات فروش و پس از فروش فوق‌العاده از طرف شرکت، طرفداران بسیاری در صنعت حمل و نقل دارند.

معرفی کامیونت ۶ تن آمیکو 

کامیونت ۶ تن آمیکو با برخورداری از امکانات گسترده و تکنولوژی‌های روز دنیا و همچنین ظاهری متفاوت از سایر کامیونت‌های موجود در بازار متمایز است. طراحی این کامیونت به گونه‌ای است که قسمت چراغ‌ها کمی جلوتر از شیشه قرار گرفته‌اند از اینرو به واسطه طراحی متفاوت، ” کامیونت دماغ دار آمیکو” نیز نام گرفته است. کامیونت ۶ تن آمیکو به لطف ظاهر متفاوتی که دارد، مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان و خریداران کامیونت قرر گرفته است که به عنوان نمونه‌ای از آن، می‌توان به محبوبیت کامیونت دماغ دار آمیکو در بین شرکت‌ها، ارگان‌ها و کسب و کارهای سیار اشاره کرد.

کامیونت 6 تن آمیکومشخصات فنی کامیونت ۶ تن آمیکو

  • موتور اتریشی، ۴ سیلندر خطی گازوئیل سوز با قدرت ۹۲ اسب بخار
  • کلاچ تک صفحه‌ای خشک با نیروی هیدرولیک
  • گیربکس آلمانی سنکرونیزه مکانیکی، ۶ دنده
  • شاسی نردبانی
  • فرمان هیدرولیک
  • ترمز دو مداره هیدرولیکی کاسه‌ای وکیومی و ABS
  • کابین تمام فولادی با مقاومت بالا
  • صندلی قابل تنظیم راننده، سیستم صوتی پیشرفته، سیستم تهویه سقفی، تاخوگراف و کولر و…

سخن پایانی

بدیهی است که به هنگام خرید کامیونت علاوه بر مشخصات فنی می‌بایست به عوامل دیگری همچون قیمت، خدمات پس از فروش و تامین قطعات توجه نمایید. بنابراین لازم به ذکر است که با وجود تحریمات حاکم بر کشور و ممنوعیت واردات خودرو، کامیونت‌های ایسوزو صفر در کشور موجود نیستند و در رابطه با این خودروها تنها به انواع دست دوم آن‌ها دسترسی خواهید داشت. 

اما در مقابل کامیونت ایسوز، کامیونت‌ ۵تن آمیکو و کامیونت ۶ تن آمیکو هستند که در داخل کشور تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها به عنوان تنها کامیونت صفر موجود در بازار یاد کرد و دسترسی به قطعات آن راحت‌تر می‌باشد.

همچنین در رابطه با قیمت کامیونت‌ در کشور قابل ذکر است که کامیونت‌های آمیکو به جهت وارداتی نبودن، از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند.

شما عزیزان می‌توانید جهت دریافت قیمت کامیونت آمیکو با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از قیمت روز کامیونت آمیکو مطلع شوید.